donderdag 23 april 2009

Terugspoelen

cassette

Alle boodschappen liggen op de lopende band. Het is gezellig druk bij de Albert Heijn. Ik ben bijna aan de beurt als mijn hand richting portemonnee gaat. Beter gezegd: de plek waar de portemonnee had moeten zitten.

Ik vraag de mevrouw achter mij in de rij naar een leeg mandje. Ze kijkt me vragend aan. “Ik ben mijn portemonnee vergeten”.
Met een glimlach en wat medelijden geeft ze me een mandje. Ik laad de mand vol met boodschappen. In een razendsnel tempo leg ik alle boodschappen weer terug in de schappen. Het mandje gaat weer op de stapel bij de ingang en ik fiets naar huis.

De tweede keer richting de winkel voelt ook echt als poging twee. Alsof ik opnieuw mag beginnen, een fout recht mag zetten. Ik besluit dat ik er ook vooral de lol van inzie in plaats van mijzelf er al te erg aan te ergeren. Het zonnetje schijnt, het is gezellig in de winkel en ik weet precies wat ik moet hebben.

Hoe vaak krijg je een tweede kans om iets recht te zetten?  

Geen opmerkingen: