vrijdag 3 april 2009

Hart voor pils

DSC00397

(foto genomen op een terrasje in november 08, Barcelona)

Vriend R vertelt over televisieprogramma’s die hij graag kijkt.
Waar ik vroeger die Amerikaanse series wel volgde, is dat op het moment totaal niet het geval. Wat kijk ik dan wel?
Een programma als de Keuringsdienst van Waarde, waar een groepje mannen gewoon bedrijven opbelt om simpelweg te vragen wat de claims op de pakjes en flesjes nu écht betekenen. De eerste aflevering van dit seizoen gaat over pils.

Ik heb zelf mijn favorieten als ik een kratje ga halen. Ik haal meestal Hertog Jan, Jupiler of Grolsch. Maar waarom eigenlijk geen euroshopper bier? Is dat nu echt minder lekker? In een smaaktest haalt een bierkenner alle merken door elkaar. Maar de brouwer van Hertog Jan… die haalt zijn eigen bier eruit.
Iets met “ik ken mijn schapen…”?

Ik ga de volgende keer gewoon eens huismerk bier halen en probeer dan de bestaande associaties eens te negeren. Zou prima voor de portemonnee zijn.

2 opmerkingen:

Ruben zei

is er al nep-pils ingeslagen en gedronken in Huize-Gerrets? hoe is dit experiment bevallen?

Sam of Saam zei

Nope, heb nog wat Grolsch, Desperado en wat speciale biertjes staan.