donderdag 2 april 2009

Magnificent (No line: part 2)

Magnificent…. de single die op dit moment de radiogolven bevaart.
En meteen een lastige om maar een deel uit te plukken omdat er zoveel zinnen te copy-pasten zijn als christen.
Nu is Bono er ook eentje… typisch Link-liedje in ieder geval.
Merk, vooral bij mijzelf, altijd een soort kinderlijke blijheid als er in de populaire cultuur iets is wat lijkt te verwijzen of regelrecht verwijst naar iets christelijks of nog directer… naar Christus.
Soms wordt er dan weer te gretig op gesprongen, ik denk dat christenen de eerstvolgende vijf jaar bijvoorbeeld een vorm van onthouding moeten beoefenen wat voorbeelden uit de Matrix-trilogie betreft. Blijft een koord waar je op loopt. Creatief zijn, verrassend blijven en relevantie vinden zijn voor mij belangrijke principes hierin.

Ik kan niet kiezen… het wordt een redelijk groot deel van het nummer dat ik plaats. Denk er het jouwe van.

I was born, I was born to sing to you
I didn’t have a choice but to lift you up
And sing whatever song you wanted me to
I give you back my voice
From the womb my first cry, it was a joyful noise

Only love, only love can leave such a mark
Only love, only love can heal such a scar

Justified till we die, you and I will magnify
The Magnificent, Magnificent

Geen opmerkingen: