dinsdag 7 april 2009

Andere laatjes

ticket to ride

Dit weekend hebben we een nieuw spel gekocht. Ticket to ride: het kaartspel. We zochten naar een leuk spel om met z’n 2en te spelen. We hebben het twee keer gespeeld en ik ben twee keer dik ingemaakt.

Bij dit spel is het erg belangrijk dat je verschillende dingen kunt onthouden. Met verschillende kleurenkaartjes kun je treinroutes aanleggen. Die kleurenkaartjes gaan op een gegeven moment in een stapel die je niet meer mag inzien. Je moet heel goed bijhouden wat je hebt weggelegd, want uit die stapel ga je aan het eind van het spel de routes maken. Klinkt misschien wat vaag en ik zal hier niet de moeite nemen om alles uit te leggen. Het gaat in dit stuk vooral om het onthouden. Dat kan ik lang niet zo goed als Wendy. Mijn hersenen zijn niet zo goed in schema’s en snel rekenen.

Soms wordt de manier waarop onthouden werkt, uitgelegd aan de hand van laatjes in je hoofd waarin informatie wordt opgeslagen. Een grote archiefkast met een persoonsgebonden systeem.

“Jouw laatjes werken anders”, zegt Wendy dan.

2 opmerkingen:

Ruben zei

klinkt leuk. een keer spelen samen?

Sam of Saam zei

Jaa zeg, zeker nu je hebt gehoord dat er van mij makkelijk te winnen valt?