woensdag 14 mei 2008

Who's got your back?

MSN is niet alleen een middel om contact te onderhouden met allerlei mensen.
Het is ook een manier om jezelf te profileren.
Dit kun je doen door middel van zelfgekozen plaatjes of foto's naast je naam te zetten, je kunt laten zien naar welke muziek te luistert en naast (of in plaats van) je naam kun je een hippe quote of een loze kreet plaatsen.
Zo zag ik bij één van 'mijn tieners' vanmiddag de volgende kreet in zijn msn-naam staan:

Echte vrienden zie je niet, die staan achter je

Je kunt je natuurlijk afvragen wat iemand drijft om zo'n kreet met zijn hele adressenboek te delen, maar ik raakte geprikkeld door wat er staat.

Dat vrienden je steunen in zware tijden kan de simpele boodschap zijn van de zin.
They've got your back, so to speak.
En andersom?
Diegenen die je (vaak) ziet?
Het is wrang als degenen die dichtbij je lijken te staan, weg zijn wanneer het moeilijk wordt.

Vriendschap is een illusie en meer van die liedjes.

En Degene die je niet ziet?
Ervaar je daar ook steeds steun van?
Is die steun er steeds?
In geloof zeg ik ja, maar ik kan me best voorstellen dat mensen hier niet zo makkelijk 'ja' op zeggen.


Via verschillende kanalen hoor ik over het boek The Shack, een verhaal (onder andere) over God en lijden. Ik heb 'm vanmiddag besteld. Ik laat het weten of het de moeite waard is.


3 opmerkingen:

Jan den Ouden zei

SM,

Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik ben benieuwd naar je reactie op het boek. Trouwens als mensen twijfelen of ze een of twee A's moeten gebruiken kun je ze ook weglaten. Staat ook leuk.

Jan den Ouden

Li zei

Sam is terug. Definately!

:-)

Ruben zei

Leuk! blijven schrijven SM!