vrijdag 23 januari 2009

Stimulans


Wat heb jij nodig om tot je recht te komen?
Een brede vraag. Je kunt er meerdere kanten mee op.

Vanochtend ontmoette ik een aantal relaxte Delftse jongerenwerkers: samen vormen de eerste letters van hun roepnaam SEL. Da's toch zout in één van de wereldtalen?
Zo zie ik ze ook wel, op de één of andere manier, in hun werkveld.
Ze brengen wat spice in hun leefomgeving en gaan samen het bederf in de maatschappij tegen.
Bij elkaar vormden we vanochtend een handje zout, en ik vind het wel cool als handjes zout elkaar helpen om in onze eigen omgeving korreltjes te zijn.

Wat ik onder andere nodig heb is bemoediging, een oprecht goed woord waar ik wat mee kan.
Of even meekijken naar waar ik mee bezig ben, beetje uit-de-doos-denken.
Uitdaging en stimulans.

Ik ga dat maar eens vaker opzoeken de komende periode, heb het nodig.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij doet raar, even testen..

Anoniem zei

Ja, mensen hebben elkaar nodig om elkaar te bemoedignen en dingen van elkaar te leren. Ik leer ook veel van levensspreuken. Leuk, zondag in de kerk was er ook één. "Als je niet bidt maak je je zorgen, dus zorg dat je bid dan zal God voor je zorgen".

Gisteren heb ik deze gehoord: "Erger je niet, maar verwonder je". Sinds gisteren heb ik me al menigmaal verwonderd en dat is veel leuker ;)

Thea

Sam of Saam zei

Gaaf, Thea. Ik vind jou ook echt een bemoedigend persoon!

Li zei

Ik vond het ook heel erg zout vanmorgen Sam!

Li

Li zei

en bedankt voor het compliment