woensdag 21 januari 2009

Ochtendritueel

Ik heb er nog geen een.
Vanochtend ben ik opgestaan, liep ik direct naar de keuken om ontbijt te maken, en ben ik doorgegaan naar de woonkamer om daar het ochtendjournaal te kijken.
De laptop wordt dan al aangedaan en de eerste mails worden gescand.

Een andere dag kan het zomaar zijn dat ik in bed de laptop al aandoe. Erg link is dat, want voordat ik het weet ben ik een uur of twee verder zonder te hebben ontbeten.

Ik denk dat ik op zoek ga naar een ochtendritueel. Heb jij er één?

7 opmerkingen:

Ruben zei

-wakker worden
-30 minuten snoozen
-naar beneden verwarming open draaien
-toileteren
-wassen
-kleren aan
-haartjes doen
-naar beneden broodjes + beschuitje klaar maken en sapje inschenken
-koffer checken op sleutels, portemonnee, rijbewijs en agenda,. autosleutel
-kus aan vrouwlief geven
-wegrijden

Sam of Saam zei

Wel je tanden poetsen voordat je vrouwlief een kus geeft he!

Li zei

een geluid horen, het blijkt een wekker te zijn

poging tot wakker worden
poging tot verder wakker worden
nog een poging tot wakker worden
...
10e poging tot wakker worden

en dan het hele verdere gedoe
en dan tussendoor nog even proberen wakker te worden

zo ongeveer gaat het elke ochtend

Li

Anoniem zei

Ruben, geen koffie in de ochtend? Erg ongeloofwaardig... :-)

Sam of Saam zei

Op z'n werk denk ik, maar een ochtend zonder koffie zie ik bij Ruben niet snel gebeuren. Kan me nog herinneren dat hij vroeger altijd zei chagrijnig te worden als hij 's ochtends geen thee kreeg.

Ruben zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ruben zei

@S: thee is vervangen door koffie inderdaad.
@ G-J: Yep, op het werk wordt meestal het eerste bakkie genuttigd.

ik hoef nu niet meer zo vroeg weg, dus 's ochtends wil het ook wel eens gebeuren dat de koffiedampen me tegemoet komen! Heerlijk zo'n lieve vrouw!