dinsdag 3 juni 2008

Desondanks


Ik vind onweer iets indrukwekkends.
Zo was ik gisteren bij een vergadering waar een stoere volwassen man bekende tot aan zijn 16e doodsbang te zijn geweest voor onweer. Op nieuwssites als nu.nl zorgt zwaar onweer ook voor mooie headlines. Het weer kan het doen en laten van een land echt in haar greep houden. Bladeren op de treinrails, ijzel op de weg en bij onweer blijft iedereen het liefst binnen.

Iedereen?
Nee, niet iedereen.
Toen ik op de fiets hard naar huis snelde, fietste ik langs een jonge kerel.
Natgeregend rende hij in zijn korte broek en shirtje langs het water, terwijl het onweer om ons heen in alle hevigheid losbarstte. Onverstoorbaar vervolgde de jongen zijn hardlooproute.

Het had iets ontzettend moois en inspirerends. De onverzettelijkheid van een mens met een doel.

2 opmerkingen:

Li zei

Ik vind onweer helemaal de bom. Mijn moeder daarentegen schijt 7 kleuren stront, maar zij heeft vroeger dan ook haar huis zien affikken door de blikseminslag. Das dan ook minder leuk. Vannacht was overigens wel een harde knetter om 0.22, ik werd er wakker van.

Li

Ruben zei

ik heb niks gemerkt!

het enige moment waarop ik niet zo van onweer houd is wanneer ik op een boot zit, midden op het IJsselmeer bijvoorbeeld :)