vrijdag 14 december 2007

Mooie van interviewen


Vandaag had ik een online interview voor mijn afstudeeronderzoek.
Erg leuk om te doen.
Wat ik vooral erg leuk vond, was dat het interview ook echt een goed gesprek werd.
Wat ik mooi vind aan een gesprek is samen nadenken over een situatie.
Samen je veronderstellingen benoemen, delen wat je denkt en dan net dat stapje verder durven gaan.
Wat zegt de ander?
Wat betekent dat voor hoe ik ernaar kijk op dit moment?
Samen hardop afvragen of het niet totaal anders bekeken kan worden.
Je verwonderen over hoeveel lagen of facetten er zijn.
En daarna ook nog 'ns concreet worden en kijken wat het nu voor jezelf en voor de praktijk betekent.
Dit interview had meerdere van deze lekkere ingrediƫnten.
Heb jij laatst nog een goed gesprek gehad?

Geen opmerkingen: