vrijdag 20 maart 2009

Metselen en mensen redden

SONY DSC

Het volgende verhaal is met dank aan DK, voorganger van Levend Water. Het sprak mij aan. Hij vertelde het bij het voorgangersontbijt deze week. Daar ging het over onze motivatie om de dingen te doen die we doen.

Drie metselaars worden gevraagd waar ze mee bezig zijn.
De eerste zegt: “Ik metsel een muurtje”.
De tweede zegt: “Ik bouw een kerk”.
De derde zegt: “Ik draag bij aan de redding van mensen”.

Allemaal hebben ze gelijk. Waarom doe jij de dingen die je doet?

1 opmerking:

Ruben zei

cool!

ben wel bezig met dit vraagstuk. sommige mensen worden door God geroepen om ECHT PRAKTISCH te doen wat er in de bijbel staat. ze gaan erop uit, reizen naar kosovo of andere ex-oorlogsgebieden om de wezen en weduwen te helpen... maar dan denk ik, als we allemaal ECHT PRAKTISCH gaan maken wat er in de bijbel staat, wie zorgt er dan voor onze 10-ers? wie zorgt dat onze jongeren Jezus leren kennen?

Jan den Ouden heeft er een keer een mooie bog over geschreven die me aansprak.

ik draag, door mijn jongerenwerk (e.d.), bij aan de redding van mensen! zo goed als ik dat kan...