woensdag 4 maart 2009

Blote mensen

De EO heeft Arie Boomsma op z'n vingers getikt. Hij schaadt namelijk de missie van de omroep door zonder overleg met z'n blote bips in het blad Linda te verschijnen.

De laatste tijd moest ik ook aan naakt-zijn denken.
En aan ziek-zijn, dorstig-zijn, hongerig-zijn, gevangen-zijn en vreemdeling-zijn.
In Mattheüs 25 staat een pittig stuk waarin Jezus schrijft over een scheiding die gemaakt wordt tussen mensen die wel of niet iets voor zieken, hongerigen, dorstigen, vreemdelingen en naakten hebben gedaan.
Sommige van deze begrippen kun je vergeestelijken.
Daar zijn christenen heel goed in, soms om hun eigen hachie te redden.
Maar ze zijn allemaal bedoeld zoals ze er staan.
Christenen kunnen door voor hen op de bres te staan merkbare invloed hebben op de maatschappij.
Een groep mensen worden naar Handelingen-model, waar mensen jaloers naar kijken.
Maar als ik eerlijk ben, voel ik me niet altijd geroepen.
Nee, dat zeg ik verkeerd, ik voel me enorm geroepen.
Maar ik ben vaak oost-indisch-doof.

Arie Boosma is geschorst. Maar wie wil deze naakte vent nu eens kleden?

1 opmerking:

Eef zei

He Saam,

Grappig dat je dat schrijft. Ik zat er de laatste tijd ook over na te denken. Komt omdat ik erachter kwam dat de straatkrantverkopers flink wat bier wegdrinken op hun verkoopdagen. Ik bedacht me toen dat ik maar geen krantje meer van ze wilde kopen. En toen bedacht ik me: er staat toch niet in de bijbel dat je aan de armen of dorstigen geld (oid)moet geven behalve aan diegene die er drugs of alcohol van kopen.