dinsdag 12 februari 2008

Ruub of Lian?

Er zijn twee gastblogs ingeleverd.
Je hebt ze kunnen lezen.
En nu...

Ik heb een prijs beloofd aan de leukste bijdrage en jij, bezoeker van het weblog, mag bepalen welk stukje jij het leukst vond.
Een poll is misschien wel leuk, maar onwijs fraudegevoelig... beide deelnemers zijn wel van die sneaks die misbruik maken van het systeem mwoehahahahaha

Reageer dus op dit onderwerpje met een motivatie waarom jij iemand de prijs gunt.
Het zou leuk zijn als je op beide stukjes reageert.

Er kan nog steeds misbruik worden gemaakt van dit systeem... geef in ieder geval even netjes je voornaam bij je reactie, om dertig anonieme stemmers voor iemand (vanaf dezelfde computer) te voorkomen...

Tuig is het, ik zeg het je! :-)

De sluitingsdatum van deze competitie is donderdag 21 februari 2008

20 opmerkingen:

Ruben zei

is er nog een sluitingsdatum?

Lian, ik wens je veel stemmen!

Li zei

Ik zal mij onthouden van stemmen, uiteraard natuurlijk wel een flinke blog hierover schrijven op mijn log en mezelf flink promoten. Ja Smapie, wanneer is de sluitingsdatum, Ruben en ik moeten ons daar natuurlijk wel op kunnen richten.

Ruub, ik wens jou ook veel stemmen!

Li zei

haha Smapie...

Sam of Saam zei

Nou, Smapie heeft de sluitingsdatum vastgesteld en onderaan het stuk gezet.

Promoten van je blog staat helemaal vrij, ben benieuwd of jullie de promostrijd ook nog origineel kunnen aanpakken.

Mark van Kampen zei

Lian!

Sam of Saam zei

Tja Mark, heb je nog een mooie motivatie?

Anoniem zei

Ik stem voor Ruben!

Ik vond zijn verhaal over het strompelende eendje en het verhaal dat eruit vloeide erg diep... ;)

(en ik ben bang dat het anders geen gezellige week wordt, aangezien Ruben bij mij woont...:)

Diana

Anoniem zei

and my winner is: Ruben!!!

waarom? gewoon.. daarom.. haha
'k heb niets gelezen, maar alleen al omdat Ruben een man is heeft hij meer recht om dit te winnen. Weet je wat het is, als vrouwen verliezen weten ze diep van binnen toch wel dat ze beter zijn. Wij laten mannen vaak winnen.. Nog een reden: hoe moet Ruben het aan zijn vrienden verkopen dat hij van een vrouw verloren heeft. Daarom Ruben, mijn stem voor jou.. :D

Maartje

Anoniem zei

Voordat ik mijn keuze openbaar maak, eerst natuurlijk een beoordeling van ieder stuk op zich.

---------Gastblog 1: Ruben---------
Wat deze blog mist is een titel en een opening die maakt dat je door wil lezen.
De zin "Het is een ras echte Rotterdammer, nuchter, to the point, slingerend met gvd’s en JC’s waar hij denkt dat het zijn woorden kracht bij zet." maakt het echter weer goed. Drie dingen in één: humor, herkenbaarheid en vloeiend, niet storend gebruik van afkortingen van woorden die als afkorting veel leuker zijn om te lezen dan als heel woord.
Woorden die de alineas met elkaar verbinden mis ik zeer. De opbouw van de blog is daardoor zeer moeilijk te volgen, waardoor ook de boodschap niet goed uit de verf komt. De humorvolle zinnen en vergelijkingen zijn echter pluspunt.

---------Gastblog 1: Lian---------
Een titel! Top! Engels en aansprekend (veel mensen die blogs lezen bloggen zelf ook of hebben ooit geblogd).
Vervolgens wordt er direct een zin neergezet alszijnde waarheid (Bloggen is een way of life) die kort weergeeft waar de log over gaat en tot discussie kan uitgroeien in de reacties. De structuur is zeer duidelijk, de voorbeelden zijn vermakelijk en herkenbaar en de wijze van schrijven is qua interpunctie mooi en qua taalgebruik vooral in het begin goed (dingen als 'haha', die later in de log volgen, vind ik niet zo mooi in een log). Het einde koppelt de log aan het hoofdonderwerp van de weblog in zijn geheel (Samuël) en sluit humoristisch af. Jammer zijn de soms te lange zinnen. Het onderwerp is ook relatief makkelijk en niet orgineel (veel bloggers schrijven over bloggen, ik ben daar ook vaak schuldig aan geweest).

----------------------------------
Mijn keuze:
Lian. Taalkundig beter geschreven en daardoor eenvoudig te lezen.

Anoniem zei

Ow, is dat nodig? :P

Ruben z'n post is heel aardig geschreven. Het leven van die eend krijgt zo toch zin. Maar goed, het blijft een eend. Lian schrijft wat dat betreft over dingen die er écht toe doen, namelijk de diepere zin van het blogleven. Dat is pas écht zinvol. Eend of blogger? Ik kies voor het laatste!

Anoniem zei

Hmm, lastig lastig...
Allebei goede stukken, goeie zinnen en herkenning.

Wat ik bij Lian mooi vind en er voor mij uitspringt is het bespreken van het zorgvuldig omgaan met bloggen, de openheid en eerlijkheid, maar ook de kwetsbaarheid die het met zich mee brengt...wat zet je op je blog en wat niet.

Van Ruben vind ik het mooi dat hij de switch maakt naar zijn persoonlijk leven en God: God heeft een doel met mij (had die eend zelfs niet meer achteraan gehoeven ;-)) Mooi hoe je vertelt dat je doel is om God te eren in alles wat je doet en te genieten van wat Hij je geeft in principe, daar sluit ik bij aan. En dat vind ik uiteindelijk de clue van Ruben's blog, niet die eend.

Dus diepere zin van het blogleven of diepere zin van het echte leven...

Ik kies voor het laatste :-)

Anoniem zei

Ruben dus...

Ruben zei

ALSZIJNDE G-J?

taalkundig niet zo best dus niet makkelijk te lezen :P

Unknown zei

Ik stem voor BalabaRuub, Bommelsteiners moeten elkaars 'back' hebben. Respetc 4 the V-2-0.

Li zei

Ik zit er over te denken om me terug te trekken uit de verkiezing. Ik proef enige oneerlijke concurrentie aangezien Sampie en Ruub iets meer gezamenlijke contacten hebben. Dat is altijd in het voordeel van Ruub. Ik wil graag winnen of verliezen op eerlijke basis, op (niet) waardering van mijn geschreven stuk, niet op (niet) vriendjespolitiek.

Anoniem zei

Ik kies voor...pff lastig! Twee hele verschillende stukken zeg.

Lian wat serieuzer en over het leven van een blogger en Ruben tja...over een eendje en het leven...tja ook later wel serieuzer eigenlijk.

Lastig!

De blog van Lian leest snel en makkelijk...die van Ruub is wat gevarieerder en later met een lijn...mmmm...kweet het niet!

kblijf neutraal!...Alleen dan hebbie eigenlijk niet zoveel aan mijn reactie:S...

Majella:)

Li zei

Beste bloggers.
Sommige mensen vroegen zich af met welke toon ik mijn laatste opmerking had geschreven. Nou, laat ik dit zeggen: Op de wijs van altijd is kortjakje, met gitaar, triangel en sambaballen, wijntje erbij, gebaseerd op waarheid maar met een grote lach :-).

En dan nu: hoppa: stemmen: nog een paar dagen.

Ruben zei

u stemt niet op de persoon, maar op het stukje schrijfsel...

Li zei

amen broeder

Anoniem zei

ik stem op lian en niet omdat ik ruben niet ken maar omdat ik lians stukje echt grappiger vind....en makkelijker leesbaar!