vrijdag 18 juli 2008

Ik en sport(evangelisatie)

Wie mij ooit met een bal heeft bezig gezien, kan het beamen.
(ruimte voor jouw amen)
Sa(a)m kan niet goed voetballen.
En toch gaat hij dat een week lang doen.
Komende week is het weer Athletes in Action, waarbij een groep christenen een wijk ingaat om overdag aan kinderen sportclinics te geven en 's avonds met jongeren op een pleintje te voetballen.
Natuurlijk met ons gigantisch opzichtige dubbele agenda: wij willen iets delen over wat ons beweegt.
Maar da's oké, de jongeren weten dat en we doen er niet sneaky over.
Dat is me vorig jaar opgevallen.
Ik kan niet vertellen van spectaculaire bekeringen, maar wel van moslimmoeders die bijbels in hun eigen taal hebben doorgelezen en soms mee naar huis hebben genomen.
En van groepen jongeren die niet meteen beginnen te rellen als je het over Jezus hebt, maar gewoon naar je verhaal luisteren, omdat je net een tijd lekker samen een balletje hebt getrapt.
Heb er wel weer zin in, ook omdat ik een week lang weer met andere jongens en meiden optrek uit andere kerken.
Naast Athletes in Action, gaat ook Diverse City van start deze week.
Ben ontzettend benieuwd en vind het gaaf dat het aantal projecten en aanmeldingen de laatste weken spectaculair is toegenomen.
Vanavond de eerste avond van het toerustingsweekend met homeboy Harry http://www.snorgtees.com/harryismyhomeboy-p-391.html die als eerste gaat spreken namens de Delftse kerken.
Ik ga zo maar weer oefenen op m'n superieure balbeheersing.

1 opmerking:

Anoniem zei

Inmiddels gave verhalen van verschillende betrokkenen gehoord.

Het zou trouwens gaaf zijn als de hele gemeente (zonder dat Harry het weet) dat T-shirt zou aanschaffen en op zondag er in zou verschijnen :-D