woensdag 9 april 2008

Tjolk!

Via de hyve van vriendin MvdK zag ik een heel bekend plaatje!
Een geel pakje met een bruin aapje erop.
Dat is ff een instant dosis nostalgie: TJOLK!


Een beetje naspeurwerk op het www levert de volgende info op:
1. Het was op de markt vanaf midden jaren 70 tot 1984 (toen was ik 3... hoe kan ik nog zo'n sterke herinnering hebben aan Tjolk?!)
2. Er was naast de overbekende aap, beer en konijn dus ook een koe... niemand herinnert zich de koe
3. Een reclame uit die tijd laat ook zien dat er een papegaai aan het assortiment is toegevoegd


4. Er was ook een Tjolk kwartet! Ja, die kan ik me nog goed herinneren. Misschien dat daardoor de herinnering aan Tjolk is blijven bestaan?
Je kunt het Tjolk kwartet downloaden, ingescand en wel via
http://www.b-sting.nl/tjolk/tjolk.zip
5. Het is verboden omdat er een chemisch goedje inzat wat we eigenlijk niet mochten drinken.. hmmm... kan de Tjolk generatie nog schadeclaims indienen?!

5 opmerkingen:

Ruben zei

wat raar, ik kom uit '84 en heb ook nog een sterke herinnering aan Tjolk... zelfs de smaak, overdreven zoet, staat me nog bij...

Ruben zei

en waarom is het aardbeien- en bananenDRINK, maar chocoladeDRANK?

Sam of Saam zei

De mysteries rond Tjolk stapelen zich op! Misschien moeten we niet alles geloven wat het www ons over iets vertelt...

Wie weet er meer boven water te krijgen over Tjolk?

Ruben zei

raar he, sommige dingen kun je je heel goed herinneren! zoals de welbekende goal van Marco van Basten! Ik weet nog waar ik zat, en hoe het ging... maar

dat was in '88... ik was 4!! dat kan helemaal niet man!

hoe raar je hersenen soms werken he

Anoniem zei

Tjolk moet wel langer hebben bestaan, ik ben uit bouwjaar 83 en heb dit drankje op schoolreis echt genoeg gedronken, die aap was echt ranzig zoet.
Ik herinner me in tegenstelling tot jullie het melkpakje wel, er waren 2 nerds in de klas die dit van hun mama meekregen, en ik en mijn zus hadden dan heel stoer "echte Tjolk" want dat was die melk natuurlijk niet :P