vrijdag 18 april 2008

Hersenkraker

In navolging van vriend Ruben http://vandaslerwerkmeester.punt.nl/ ook een stukje over het leuke spel Professor Layton and the curious village.





Nadat ik 'm had meegenomen uit Curacao, heeft Ruben 'm dus ook geïmporteerd. Die van hem kwam uit Canada overvliegen. Wij 2en zijn nu even de hypemachine voor de DS-ers die alleen in de Benelux games kopen!

Op deze puzzel hebben Ruben en ik heel lang gekauwd... verschrikkelijk.
En als je 'm dan uiteindelijk hebt opgelost, voel je je zo dommig.
"Dat ik dat niet meteen zag!"
Ik heb 'm gisteren ook in het echie nagebouwd voor mijn ouders, de lucifers hebben er lang gelegen voordat pa eindelijk de oplossing had.
Zien jullie het sneller?

De opdracht: maak van deze vijf vierkantjes, vier vierkantjes. Allemaal van dezelfde grootte. Je mag maar twee luciferhoutjes verplaatsen en elk luciferhoutje moet gebruikt worden.
Succes!


6 opmerkingen:

Anoniem zei

makkie :-) Heb de tijd niet bijgehouden, maar ik denk dat ik tussen de 10 en 20 seconden nodig had!

Anoniem zei

Ik had denk ik 1 minuut nodig ofzo. :) Dus kom maar op met die puzzels. :)

Ruben zei

wat is er met de anoniemiteit van vriend R gebleven! zomaar worden naam en toenaam (wat is dat eigenlijk!) op het wereld wijde web verspreid!

rustig aan met m'n naam, ik heb er maar één!

Sam of Saam zei

Ruben!
Leuk dat je reageert, Ruben.
Ruben, ik zal erop proberen te letten dat ik de naam Ruben niet te vaak gebruik in berichten die onder andere over Ruben gaan. Ook berichten die niet over Ruben gaan, zal ik vanzelfsprekend niet plots vullen met de naam Ruben. De naam Ruben is mooi en de naam Ruben moet daarom niet al te vaak gebezigd worden, dat heb ik nu wel door, Ruben.

Ruben zei

bedankt S, R waardeert het zeer

Ruben zei

leeft saam (of sam) nog?